Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u vaak keelpijn?
ABC GEZONDHEID - Artikels
21 april 2017
Meer voedingsmiddelen met prebiotica eten
| 21/04/2017 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Meer voedingsmiddelen met prebiotica eten Prebiotica zijn voedingsvezels die zich in onze voeding bevinden. Een studie van de Universiteit van Boulder Colorado toont aan dat wanneer de goede probiotische bacteriën in ons lichaam deze prebiotische vezels in zich opnemen onze darmflora verbetert en zij stofwisselingsproducten vrijlaten.
Voeding rijk aan prebiotische vezels zijn onder andere: (biologische) asperges, bananen, artisjokken, cichorei, rauwe knoflook, prei en uien, paardebloem, tarwezemelen, …

Hier zijn 6 redenen om meer voeding met prebiotica te eten:
1. Verbeterde slaap: zowel de non-REM-slaap als de REM-slaap na een stressvolle verbetert.
2. Betere psychologische gezondheid en hersenontwikkeling
3. Verminderde psychologische impact door stress
4. Verminderd risico op darmkanker
5. Verhoogd calciumopname en verbetering van de mineralisatie van de botten van pubers
6. Meer verzadigingsgevoel na maaltijden wat gewichtsverlies bevordert en obesitas helpt voorkomen.

Zwaarlijvigheid niet te licht opnemen
Hoe behandel je slapeloosheid op een natuurlijke wijze?

Meer lezen :
Pre-, pro- of syn-biotica ?
Prebiotica beschermen je tegen astma
Medicijnen verzwakken het afweersysteem

Bronnen:
http://www.treehugger.com/health/6-reasons-eat-more-food-rich-prebiotics.html
https://www.prebiotin.com/foods-containing-prebiotics/

 

lijn