Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Houdt u uw cholesterol onder controle?
ABC GEZONDHEID - Gezond blijven
5 juni 2020
Hoe acute elleboogpijn voorkomen
| Gewrichtsklachten |
Terug Verstuur link
lijn
Hoe acute elleboogpijn voorkomen Zorg voor een adequate warming-up. Een goede opwarming zorgt voor een goede lichamelijke voorbereiding op veel dezelfde herhaalde bewegingen aan een hoog tempo. De effecten van een opwarming zijn:
- Het verhogen van de bloedcirculatie en de spiertemperatuur
- Het verhogen van het zuurstofaanbod in de spieren waardoor het melkzuur daalt
- Het verhogen van de geleidingssnelheid zodanig dat de coördinatie tussen de spieren verbetert

De zwaarte van een opwarming is 50% a 60% van het maximale prestatieniveau (hartslagritme). Op dit niveau neemt het risico van blessures het meest af. De warming-up hangt af van de leeftijd van de man of vrouw, de trainingstoestand, het tijdstip van de dag, de buitentemperatuur en het soort sport dat men uitoefent.
De cooling-down die ongeveer 15 minuten duurt, bestaat uit lichte inspanningen. Het doel is de bloedsomloop en de ademhaling herstellen en zorgen dat er geen spierpijn komt.
Alle op de site vermelde producten kunt u rechtstreeks online bestellen bij Fidelity Health Products. Dank zij een samenwerking garanderen zij HETZELFDE product en kwaliteit voor een GOEDKOPERE prijs dan de aanbevolen prijs en krijgt u uw bestelling vanaf € 100 gratis geleverd. Voor meer informatie, klik op de knop "Bestelinfo".