Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Migraine aanvallen?
Vaak (dagelijks) 0%
 
Regelmatig (wekelijks) 2%
 
Af en toe (maandelijks) 11%
 
Zelden of nooit 86%
 
ABC GEZONDHEID - Artikels
20 december 2013
Bescherm uw lever tijdens de feestdagen!
| 20/12/2013 |
Terug Verstuur link
lijn
Bescherm uw lever tijdens de feestdagen! De kans is groot dat het spijsverteringsysteem - en in het bijzonder de lever -van heel wat mensen sterk overbelast geraakt gedurende de periode tussen 24 december en 2 januari. Vooral de lever krijgt het lastig met de vele extra feestelijke calorieën die in de vorm van voeding en drank moeten verwerkt worden. In de volgende regels geven we enkele korte tips - voor gezonde mensen - die kunnen helpen om de feestweken goed door te komen. Probeer voor het begin van een copieuze maaltijd het sap van een verse grapefruit, citroen of sinaasappel te drinken. Deze fruitsappen laten de bloedglucose dalen en ze verminderen ook de productie van insuline door de pancreas. De sappen verhogen tegelijkertijd de snelheid van het metabolisme waardoor vetten sneller worden
verbrand.

Het beste plantenextract om uw lever te beschermen is het Mariadistelextract (sylmarine). Dit micronutriënt werkt nog beter indien het gebruikt wordt in combinatie met selenium en alfa liponzuur. Natuurartsen geven de raad 200 milligram sylmarine en 200
milligram alfa liponzuur in te nemen gedurende het ontbijt. Vlak voor, of tijdens de aperitiefhapjes, die aan het feestavondmaal voorafgaan, doet men er goed aan opnieuw 200 milligram sylmarine te gebruiken, 200 milligram alfa liponzuur en 200 microgram
selenium.

De eenvoud van het leverreinigend diëet.
Galondersteunende tips

Lees ook:
Curcumine beschermt lever en hart
Ondersteun de lever met antioxidantena>
Groene thee en de lever

Bronnen:
Vaknin Y, Hadas R, Schafferman D, Murkhovsky L, Bashan N.
The potential of milk thistle (Silybum marianum L.), an Israeli native, as a source of edible sprouts rich in antioxidants. / Int J Food Sci Nutr. 07 08 20;:1-8

 

lijn