Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u een gezonde levenswijze?
ABC GEZONDHEID - Artikels
1 mei 2018
Afslanken tegen de zomer?
| 01/05/2018 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Afslanken tegen de zomer? Vermijd (crash)diëten: ze zijn de kortste weg naar het jojo-effect!
Vermageringsdiëten elimineren meestal meer mager weefsel dan vet: spieren (hart!) en organen. Wat er nadien weer aankomt is… vet. Als je ouder wordt riskeer je te eindigen met obesitas met vooral vet, weinig spieren, een verzwakt hart en gekrompen organen.

Eet gezond: veel (bio-)groenten en (matig suikerarm) fruit.
Vermijd bereide maaltijden, kook zelf: dat is gezond en lijnvriendelijk. Schrap alle snelle koolhydraten, evenals aardappelen en graanproducten: pasta, pizza, rijst. Vervang door groenten, vooral paddenstoelen zijn geschikt (eiwitrijk, immuunstimulerend én maagvullend).
Vermijd alle zware/zoogdiervetten, margarines en industriële oliën: tenzij je ze direct verbrandt met veel sport of arbeid, gaan ze rechtstreeks naar de vetcellen. Houd het bij gezonde structuur-vetten die gebruikt worden door het lichaam: olijfolie of kokosvet voor de bereiding, en vlas/lijnzaadolie, hennepolie, rijk aan omega 3.
Eet niet continu: geef de spijsvertering rust van de avondmaaltijd tot halfweg de dag: dit geeft lever en pancreas kans om te herstellen en reset de energieverdeling.

Overgewicht voorkomen
Hoe risico op cellulitis verminderen?

Meer lezen:
Korter leven door ongezonde voeding
Je lichaam zuiveren om succesvol af te slanken
Waarom snel vermageren zwaarlijvigheid veroorzaakt!

 

lijn