Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u een gezonde levenswijze?
ABC GEZONDHEID - Artikels
24 januari 2017
Omega-3 kan je ook halen uit krill
| 24/01/2017 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Omega-3 kan je ook halen uit krill Omega 3-vetzuren associeer je snel met visolie, maar ook andere diersoorten leveren omega 3-vetzuren. Kleine garnaaltjes in de Antarctische zeeën bevatten ook omega 3-vetzuren, hetzij in een andere vorm.
Onderzoekers hebben nagetrokken dat omega 3-vetzuren uit krillolie even goed opneembaar zijn als omega 3-vetzuren uit vis. Ze konden geen ernstige bijwerkingen waarnemen, enkel zeer milde spijsverteringsongemakken, maar die komen even vaak voor bij visoliesupplementen.
Omega 3-vetzuren uit vis en krill, EPA (Eicosapentaeenzuur) en DHA (Docosahexaeenzuur), zijn uiterst belangrijk voor het hart. Bij hartpatiënten verlagen ze het risico op een plotse dood met 25%.

Krillolie kan worden ingezet bij PMS (premenstrueel syndroom) en alle chronische inflammatoire aandoeningen kenmerkend voor beschavingsziekten zoals het metabool syndroom, diabetes-type-2, hart- en vaatziekten, osteoartritis en reuma. Door het hoge gehalte aan fosfolipiden kan krillolie ook geschikt zijn voor verbetering van de neurologische en mentale functies zoals concentratieproblemen, stress en burn-out.

Geef je hart de optimale bescherming!
Hoe voorkom je diabetes?

Lees ook :
Omega-3 geraakt tot in de hersenen
Omega-3 vetzuren tijdens artritisbehandeling
Zwaarlijvigheid: een kwestie van omega-vetzuren?

Bronnen:
Maki KC, Reeves MS et al. Krill oil supplementation increases plasma concentrations of eicosapentaenoic and docosahexaenoic acids in overweight and obese men and woman. Nutr Res. 09; 29:609-615
http://www.umassmed.edu/healthyheart/Questions/Answers/Krilloil/

 

lijn