Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Eet u wel eens fastfood of kant-en-klare gerechten ?
ABC GEZONDHEID - Artikels
23 januari 2018
Slaaptekort beperkt vetverlies
| 23/01/2018 |
Terug Verstuur link
lijn
Slaaptekort beperkt vetverlies Te weinig slaap zorgt ervoor dat je de helft minder snel vet kwijtgeraakt. Op het eerste gezicht is dat tegenstrijdig: als je niet slaapt, ben je toch actiever en verbrand je meer energie?

Niet dus. Slaap inkorten verhoogt wel het verlies van spiermassa - wat evenmin gunstig is. De onderzoekers keken ook naar de 'hongerhormonen', die na Slaapgebrek gestegen waren.
Nochtans aten de proefpersonen die genoeg slaap kregen (8,5 uur) even veel als diegenen die te weinig moesten slapen (5,5 uur).
Het onderzoek werd gedaan aan het University of Chicago's General Clinical Resource Center.

Overgewicht voorkomen
Hoe behandel je slapeloosheid op een natuurlijke wijze?

Meer lezen:
Slaap tussen 7 en 9 uur per nacht
Wit brood oorzaak van ongezond vet
Cafeïne zinloos bij langdurig slaaptekort

Bronnen:
Nedeltcheva AV, Kilkus JM et al. Insufficient sleep undermines dietary efforts to reduce adiposity. Ann Intern Med. 10 10 5;153(7):435-41

 

lijn