ABC Gezondheid

Nutriënten beschermen tegen corona- en influenzavirussen

Nutriënten beschermen tegen corona- en influenzavirussen Een recente studie wijst een interessante piste aan om ons te beschermen tegen coronavirussen: bepaalde nutriënten kunnen de beschermende interferon-1-respons tegen RNA-virussen activeren. RNA-virussen, zoals corona en influenzavirussen hebben 1 enkele streng RNA (DNA= dubbele streng).

De geciteerde ingrediënten mét dosering:
- selenium 50-100 µgr
- zink 30-50 mg
- glucosamine 3 gram of meer
- vlierbes(extract?) 600-1500 mg
- spirulina 15 gram
- liponzuur 1200-1800 mg (alfaliponzuur: dus 400-600 mg)
- NAC – N-Acetylcysteïne 1200-1800 mg: antioxidant en expectorans (slijmoplosser)
- gist-betaglucanen 250-500 mg (Nvdr. paddenstoelen worden niet vermeld in deze studie, maar hebben allicht dezelfde werking)
- antioxidanten kunnen de excessieve inflammatoire reactie in de longen neutraliseren en afremmen.

Vermeld in andere studies en ook superbelangrijk: vitamine D, vitamine A (slijmvliezen), vitamine C en vitamine E (antioxidantia), voldoende omega-3 (EPA, DHA) om inflammatie en immuunreactie te kunnen controleren. Glutamine en threonine voor de slijmvliezen én de lymfocyten. En: de darmflora optimaliseren en ondersteunen.

Afweerverhogende voedingsstoffen
De immuniteit verhogende eigenschappen van vitamine C

Meer lezen:
Verzwakt afweersysteem
COVID-19: wat doe je als je ziek wordt?
Bescherm je tegen griep- en coronavirussen
Natuurlijke bescherming tegen (griep-)virussen