Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u last van haaruitval?
ABC GEZONDHEID - Gezond blijven
23 september 2020
Gezond vermageren, hoe doe je dat?
| Zwaarlijvigheid |
Terug Verstuur link
lijn
Gezond vermageren, hoe doe je dat? Breng regelmaat in uw voedingspatroon. Sla geen enkele maaltijd over maar eet ook niet de hele dag door.
Drink minstens 1,5 liter per dag. Water, ontvette bouillon, lichte thee of koffie brengen weinig of geen energie aan.
Beperk rogge- of volkorenbrood, volle rijst en volkorenpasta en vermijd wit brood, witte rijst en pasta. De volkoren of bruine soorten zorgen tevens voor een beter verzadigingsgevoel.
Eet groenten en fruit bij elk eetmoment. Dagelijks 300 gram groenten en twee tot drie stukken fruit zijn aanbevolen.
Kies voor magere of halfvolle melk en melkproducten in plaats van de volle variant. Ze bevatten minder vet.
Eet geen te grote porties vlees, 100 gram per dag volstaat. Mager vlees van rund, paard, kalf, varken, wild of gevogelte zonder vel verdient de voorkeur. Vervang vlees regelmatig (minstens één tot twee keer per week) door vis of kies voor vleesvervangers.
Gebruik voornamelijk gezonde culinaire oliën zoals olijfolie.
Drink alcohol met mate (1 tot maximaal 2 glazen per dag). Suikerrijke producten zoals koekjes, taart, ijs, chocolade en frisdrank kan u beter beperken. Kies voor gezonde tussendoortjes zoals vers fruit en yoghurt.

Lichaamsbeweging zorgt ervoor dat men energie verbruikt. De vetmassa neemt af, de spiermassa neemt toe.
Dagelijks een half uurtje matig intensief bewegen zorgt reeds voor een belangrijke gezondheidswinst. Lichaamsbeweging zorgt ervoor dat men vooral vetweefsel verbrandt terwijl de spiermassa behouden blijft, waardoor ook het energieverbruik niet daalt. Het gaat dus eerder om een ondersteunend effect van het dieet. Om effectief kilo's te verliezen is een intensievere lichaamsbeweging noodzakelijk. Het minimum bedraagt 1 uur per dag. Vraag hier advies aan uw (sport)arts. Niet iedereen kan dergelijke lichamelijke belasting aan.

Stel een realistisch doel voor ogen. Een gewichtsverlies van 5 tot 10% van het lichaamsgewicht is een goed streefdoel omdat u hiermee een duidelijke verbetering van uw risicoprofiel bereikt. Een gewichtsverlies van 0,5 kg per week is een ideaal tempo om op lange termijn een gezond gewicht te krijgen en te behouden.


Malsovit VezelMuesli

Citrifin


Malsovit VezelMuesli Inhoud:
6 x 500 gram
Richtprijs:
€ 24,95
bestelnr.:
mvm6

Citrifin Inhoud:
60 tabl
Richtprijs:
€ 15,17
bestelnr.:
731291

In Malsovit VezelMuesli zitten alleen natuurlijke en gezonde ingrediënten. Het is ...
lees meer

Voor een slanke lijn

EERST... zuiveren met FYTOFIN (zie lees meer

Meer producten van
Malsovit VezelMuesli


Meer producten van
Soria Bel



Alle op de site vermelde producten kunt u rechtstreeks online bestellen bij Fidelity Health Products. Dank zij een samenwerking garanderen zij HETZELFDE product en kwaliteit voor een GOEDKOPERE prijs dan de aanbevolen prijs en krijgt u uw bestelling vanaf € 100 gratis geleverd. Voor meer informatie, klik op de knop "Bestelinfo".