Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u vaak last van stress?
ABC GEZONDHEID - Artikels
26 juni 2013
Betere slaap vraagt om verandering van gedrag!
| 26/06/2013 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Betere slaap vraagt om verandering van gedrag! Slapeloosheid verhelp je niet door voortdurend in bed te gaan liggen. Gebruik je bed enkel voor slaap (of voor seks). Als je niet in slaap raakt, verhuis dan even naar een andere kamer om je te ontspannen totdat je opnieuw slaperig bent. De slaapkamer mag niet de kamer worden waar je urenlang gepijnigd door slapeloosheid je tijd verdoet.

Ontspannen is belangrijk. Kopzorgen en gespannen spieren houden je uit je slaap. Meditatie en massage kunnen dan helpen om een betere slaap te hebben. Fixeer je niet op een mindere nachtrust. Als je jouw slaapproblemen gaat uitvergroten, ga je meer stress krijgen en verhoog je de kans op slapeloosheid.
Neem ook een gezonde houding aan ten opzichte van farmaceutische slaappillen. Belgen zijn recordhouders in het slikken van slaappillen en ook Nederlanders kunnen er wat van! Chronisch gebruik van slaappillen is iets dat zoveel mogelijk vermeden moet worden!

Magnesium ontspant en zorgt voor diepe slaap
Hoe behandel je slapeloosheid op een natuurlijke wijze?

Meer lezen:
Acupunctuur beter dan slaappil
Kamille kalmeert de gemoederen en bevordert de slaap
Melatonine herstelt slaapritme bij nachtwerkers

Bronnen:
HEALTHbeat Archive » 4 ways to get better sleep. April 11, 2013

 

lijn