Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
EnquĂȘte
Heeft u last van hartritmestoornissen?
ABC GEZONDHEID - Artikels
11 november 2009
Snelle tips voor meer energie
| 11/11/2009 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Snelle tips voor meer energie Een tekort aan energie kan heel veel oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn teveel stress, onvolwaardige voeding en gebrek aan beweging. De volgende, beknopte adviezen kunnen er voor zorgen dat mensen zich zeer snel terug beter voelen:
- Zorg voor voldoende rust (sommige personen hebben meer nachtrust nodig dan andere), overdrijf echter niet en slaap niet langer dan negen uur.

- Beweeg! Neem de tijd om de wandelen in de vrije natuur of in een park. Vul je longen met zuurstof. Bij iedere ademhaling in een bos of park verdwijnen er giftige stoffen uit je organisme. Wie onvoldoende voluit ademt in gezonde buitenlucht voelt zich veel sneller moe door gebrek aan zuurstof in het bloed.

- Drink voldoende water. Veel mensen vertonen de eerste tekenen van uitdroging zonder dat zelf te beseffen. Deshydratatie zorgt voor een gevoel van vermoeidheid.

- Eet regelmatig vers fruit. Fruit zorgt voor onmiddellijk bruikbare energie door de aanvoer van natuurlijke, gezonde suikers. Eet zeker bananen. Het is een schitterende energieleverancier en een rijke bron van kalium. Mensen met een tekort aan kalium voelen zich moe en uitgeput.

- De beste voedingssupplementen om meer energie te krijgen zijn vitamine C, vitamine B-complex, calcium en magnesium.

Meer lezen: Nooit meer moe, hoe doe je dat ?

Bronnen:
Laposky AD, Bass J, Kohsaka A, Turek FW.
Sleep and circadian rhythms: Key components in the regulation of energy metabolism.
FEBS Lett. 2007 Aug 14;

Aguilo A, Tauler P, Sureda A, Cases N, Tur J, Pons A.
Antioxidant diet supplementation enhances aerobic performance in amateur sportsmen.
J Sports Sci. 2007 Sep;25(11):1203-10.

 

lijn